vineri, 6 martie 2009

Memoriile unei gheise
Arthur Golden
  • "Eram ca un clopot de templu care vibreaza mult timp dupa ce a fost lovit."
  • "Ma intrebam daca barbatii pot fi atat de orbiti de frumusete incat sa fie dispusi sa-si petreaca viata alaturi de un demon cu conditia sa fie un demon frumos."
  • "Incerc sa-i infrang increderea. O minte tulburata de indoieli nu se poate concentra asupra victoriei."
  • "Un copac poate parea la fel de frumos ca intotdeauna, dar cand observi insectele care-l afecteaza si varfurile crengilor innegrite de boala, chiar si trunchiul incepe sa-si piarda din splendoare."
  • "Cautasem un semn legat de Presedinte si nu observasem tocmai asta. Atunci am invatat ca e periculos sa te concentrezi numai asupra a ceea ce nu se afla acolo. Cum ar fi daca as fi ajuns la capatul vietii mele si mi-as fi dat seama ca mi-am petrecut fiecare zi asteptand un barbat care nu avea sa vina niciodata? Ce tristete insuportabila m-ar fi pandit, sa-mi dau seama ca niciodata nu am simtit gustul mancarii sau ca nu am vazut culorile peisajului, pentru ca m-am gandit la Presedinte in timp ce viata se scurgea incet pe langa mine. Si totusi, daca mi-as fi luat gandul de la el, ce viata as mai fi avut? As fi fost ca o dansatoare care a exersat inca din copilarie un spectacol pe care nu-l va da niciodata."
  • "Uneori depasim clipele de tristete doar inchipuindu-ne cum ar fi lumea daca visele noastre s-ar implini vreodata."
  • "Ce ar fi facut Nobu daca m-ar fi gasit in ziua aceea lanaga paraul Shirakava? Cu siguranta ca ar fi trecut pe langa mine... si cat de usor ar fi fost apoi totul, daca ar fi facut-o! Nu mi-as mai fi petrecut noptile tanjind dupa Presedinte. Nu m-as mai fi oprit in magazinele de cosmetice ca sa simt mirosul de talc in aer si sa-mi amintesc de pielea lui. Nu m-as mai fi chinuit sa-mi inchipui prezenta lui alaturi de mine in cine stie ce loc fantastic. Daca m-ai fi intrebat de ce-mi doresc toate aceste lucruri, ti-as fi raspuns: de ce e gustoasa pruna coapta? De ce miroase lemnul a fum cand arde?"
  • "Desi ne dorim ca spinul sa fie smuls din carne, acesta lasa in urma, o cicatrice care nu se mai vindeca."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu