sâmbătă, 14 februarie 2009

Marea marea
Iris Murdoch
  • "Poti auzi marea?"
  • "Si in momentul in care te eliberezi de un atasament, vine altul si ii ia locul in chip de consolare. Niciodata nu renuntam total la o placere, nu facem decat sa o schimbam pe o alta."
  • "Ma invita calm sa sufar."
  • "Poate, la urma, pe inserat, cineva dintre noi doi va zambi."
  • "traiesti in mintea mea"
  • "Gelozia se naste odata cu iubirea, dar nu moare intotdeauna cu ea."
  • "Ii placeau certurile, orice fel de cearta, si credea in iubirea prin cearta."
  • "On n'aime qu'on fois, la premiere."
  • "Simteam ca intr-un fel Hartley trebuie sa stie cat sufar si ca antenele gandurilor mele trebuie sa le atinga pe ale ei."
  • "Poate ca toate aventurile mele amoroase n-au fost decat incercari perfide de a-i arata ei ca, pana la urma, a avut dreptate. [...] a a facut din mine un usuratic, prin simplul fapt de a ma fi respins, acest esec m-a distrus moraliceste."
  • "Ea era o parte integranta, o evidenta a acelei pure, nestirbite, plenare increderi in bine, care nu mi-a mai fost daruita nicicand de atunci incolo."
  • "Si cand am devenit celebru si numele meu aparea frecvent in ziare, imi facea placere sa-mi imaginez ca simte, probabil intepaturi de remuscari si regret, si ca viermele amaraciunii ii scormoneste inima la fel de dureros cum mi-o scormonise si mie."
  • "Inca din acele zile chinuitoare m-am ferit de posibilitatea unei noi surse de suferinta in viata mea, si mi-am antrenat astfel spiritul, incat sa nu sufar niciodata prea mult."
  • "...m-am luat chiar dupa asemenea "fantome" nu pentru ca as fi crezut ca sunt ea, ci, pur si simplu, ca sa ma oblig sa sufar, sa ma pedepsesc pentru ca inca imi mai aduceam aminte."
  • "iar tu semeni cu mine, pentru ca ani la rand ne-am tot privit"
  • "Poti iubi si un vis. Si tu crezi ca lucrul asta poate constitui o ratiune pentru a actiona."
  • "Pentru a se putea casatori cu iubita lui cersetoare, regele va deveni -si cu cata bucurie- cersetor la randul sau."
  • "A-ti gasi adevarata pereche inseamna a gasi unica persoana alaturi de care fericirea este cu totul inocenta."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu